Roseborg logo

Beställnings- och Leveransvillkor

Gäller från 1.3.2019

Leverans och användarvillkor

Leveranskostnaderna och -villkor gäller endast leveransen inom Finland. Om ni vill ha leveransen utomlands, kan ni skicka beställningen via e-post med Kontakta oss-link eller pia@roseborg.fi. 

E-butik

Roseborg Oy (FO-nummer FI2243433-6) säljer produkter till myndiga privatpersoner och till företag i Finland och inom EU. Produkternas pris innehåller Finlands mervärdesskatt 24%. Vi förbehåller oss rätten att justera priser och leveranskostnader.

Beställning

Produkterna beställs på e-butikens webbplats genom att plocka dem i kundkorg och betalas kundkorgens innehåll i kassatjänsten. All information om kunden behandlas konfidentiellt. De uppgifter som vi begär i samband med beställningen används enbart för att leverera beställningen eller reda upp oklarheter i beställningen. När ni beställer från e-butiken förutsätter vi att ni har bekantat ert med och godtagit leveransvillkoren, priserna och postavgifter som gäller vid ifrågavarande tidpunkt. Orderbekräftelsen skickas via e-post.

Alla kunduppgifterna behandlas konfidentiellt. Av kundregistret finns egen dataskydd utredning.

Betalsätt

Post- och bussförskott

Med post eller busförskott beställningen betalas när ni hämtar dem från Postens eller Matkahuoltos servicepunkt. Förskott avgift är det som Posten och Matkahuolto beger för att handla betalningar. 

Netbank

Bambora AB (FO-nr 2684814-9) tar hand om e-butikens betalningsförmedling. Företagets verksamhet är underställd Finansinspektionen (Fiva).  Till betalningen av beställning går via Bamboras nättjänst, som är integrerad I vår webbutik. Din betalning överförs till säljaren av Bambora. All dataöverföring och penningrörelse är skyddade, vilket betyder att ingen utomstående kan se dina uppgifter.

Handeln görs mellan nätbutiken och köparen. Vid nätbutikens ansvar är alla obligationer med handeln. 

Läs mera om Bambora –servicen:   https://www.bambora.com/fi/fi/online#verkkomaksaminen--maksutavat

Bambora

Via Bambora PayForm kan ni betala med internetbankkoder, betalkort (credit/debit), faktura eller delbetalning. Följande betalningssätt används: Andelsbanken, Nordea, Danske Bank, Sparbanken, Aktia, Lokala andelsbanker, S-banken, Handelsbanken, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- och Debit MasterCard-kort samt faktura och delbetalning (Mash och Jousto).

Bamboras kontaktuppgifter

Bambora

support@bambora.com

+358-9-31582555

Leveranser och leveranskostnader

Post och frakt

När ni har valt betalningssättet och leveransen ser ni vilka leveranskostnaderna blir. Leveranskostnaderna gäller endast i Finland. Vi skickar beställningarna som rekommenderade (exempelvis som postpaket), av dessa kan de rekommenderade följas upp med hjälp av en försändelsekod.

Post: http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/seuranta/#/?lang=sv
Matkahuolto: http://www.matkahuolto.fi/sv/

Frakt

Större partier levereras med frakt. Vi tar kontakt, ifall beställningen överstiger pakettjänstens vikt och volum, för att komma överens om frakt. 

Förpackningar

Eftersom vi understöder återvinning, packar vi ert beställningar i lådor som kan redan vara använda. Därför kan man inte se av förpackningen innehållet. Inne i förpackningen skall vara packningslista och returnanmälan. 

Leverans

Beställningarna skickas per post elle bussfrakt under vardagar. För lagerprodukter är leveranstiden inom Finland vanligtvis 3–5 vardagar. I fall beställningen gäller beställningsvaror, betyder det att vi beställer varorna från fabriken/ leverantören. Då kan leveranstiden vara 2-3 veckor beroende av leverantören. Vi svarar inte för förseningar på grund av oöverstigligt hinder eller indirekta olägenheter som förseningarna orsakat. Vi informerar på vår hemsidorna om avvikande leveranstider.

Problemsituationer

Ifall att produkten har kommit bort eller blivit skadad under transporten eller om den i övrigt inte motsvarar din beställning ska du senast inom 14 dagar meddela felet till oss. Kontaktuppgiften hittari ni i bytes- och returvillkoren.Om paketet har blivit skadat i frakten ska ni omedelbart göra en reklamation om skadan till fraktaren. 

Returer

Webbutikens konsumentkunder har 14 dagars bytes- och returrätt enligt konsumentskyddslagen. Kunden har rätt att byta eller returnera en del av produkterna i beställningen eller hela beställningen. Produkterna som returneras eller byts ska vara i originalförpackningen och i säljbart skick. Om du vill returnera eller byta produkter, kontakta oss först och fråga om anvisningar för returneringen. Ange ditt namn, dina kontaktuppgifter och ditt kontonummer för eventuell återbetalning i samband med returen.

Returadress:

Roseborg OY

Bruksvägen 17

07970 Strömfors

Återkallande av beställning, felansvar och reklamationer

Innan beställningen har levererats kan beställningen återkallas med ett e-postmeddelande.

Webbutiken har ett lagstadgat felansvar för de sålda produkterna. Vid reklamationer ber vi dig kontakta försäljaren.